Kick off del 2

Lördagen började på idrottsgården där alla var taggade till tusen inför Vinterspelen 2010. Det röda laget, även vinnarlaget, bestod av:
Sanna A
Sofie A
Ellen A
Emma A
Tessi A
Malin S
Amanda M
Josse B

behöver jag ens tillägga hur jääävla bra vi var? Nej, jag misstänkte det..

Första grenen var skidåkning, och jag stod över med tanke på min brist på talang, och det tog vi hem så det bara sjöng om det.
Andra grenen var skidskytte, där det skulle åkas en kort sträcka, sedan av med skidorna, i kängorna och springa och skjuta. Missade man så fick man en skön snöpulsarrunda. Och om jag får säga det själv så är jag Sveriges nästa hopp inom skydskytta, jajamensan! Den grenen smackade vi också hem solklart!
Tredje grenen var pulkaåkning. Ner för en backe, runda ett snöklot och kuta upp för backen igen för att växla. Även denna gren vann vi ganska stort, antagligen beroende på vår mästerligt vallade miljöpulka.
Fjärde och sista grenen var att man skulle knuffa en person ur laget så långt som möjligt nedför backen, tyvärr så blev vi slagna med en halvpulkalängd i denna gren.

Sen var det bara att kvick byta om till träningskläder och köra ett härligt svettigt pass. Efter det var det bara att åka hem och svida om till partystassen med 50-&60-tals tema. Festen/galan/prisutdelningen hölls i Uppskedika bygdegård och det var hur trevligt som helst! Dock var jag lite mobbad..Alla körde på rockabillylooken utom jag..Jag var hippie, men jag tänkte ensam är stark och så hade jag kul ändå.

Kanonkul kväll brudar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0